fredag 6 september 2024

Den spanska kärleksbluffen av Elena Armas



 


Den här boken gillade jag, även fast det var romance. Det tog dock ett tag att komma in i berättelsen och först trodde jag att jag skulle DNFa den. Men något höll mig kvar och i slutet ville jag inte sluta läsa (förutom de allra hetaste scenerna då, de hoppade jag över). 


Boken är underhållande, charmig och lätt att läsa. Det är kärlek, familjerelationer, missförstånd och en del drama. Visserligen är den ganska förutsägbar, men det är skönt när det är så emellanåt. Gillar både karaktärer och miljöer och vill veta mer om dem. Gillar hur berättelsen är uppbyggd och hur man får följa Catalina och Aaron på deras relationsresa! 


Kan tycka att den med sina 553 sidor är lite för lång, för det blir en del upprepning och jag tappar ibland farten i läsningen. Men i slutändan gillade jag boken och är glad att jag läste klart den. 


Bra sommarroman för att fly verkligheten en stund. Rekommenderas. 


Översatt av Ida Ingman. 


https://www.lovereads.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...