fredag 20 mars 2026

Om Paris öppnar famnen av Yvonne Erlandsson.



 


Det här var en bok jag gillade! En superfin feelgood om hur mycket vänskap kan betyda, om att livet tar oväntade vändningar, om sorg och om att kunna förlåta. 



Jag tyckte om att relationerna och känslorna fick stå i centrum. Jag tycker om att läsa om Mona som ju sidor jag lägger bakom mig börjat ta för sig mer, vågar mer och tar för sig mer av livet. Gillar tempot och att handlingen får ta tid. 


Yvonne har ett väldigt fint och följsamt språk som gör boken lätt att läsa. Alldeles för fort tar berättelsen slut och jag hade gärna stannat kvar lite till hos Mona och de andra. 


https://www.piaco.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Schimpanserna vid Point Nemo av Cecilia Klang.

  ”Jag är vuxen men känner mig som ett barn när havet stormar in över mig”.  Underbara Cecilia! Nu har du fått mig både att gråta, skratta o...