Äntligen en ny Maria Wern deckare! Äntligen en ny bok om min favoritpolis! Jag är ju en av de som slänger mig över varje ny bok av Anna Jansson och då framförallt hennes Gotlandsserie! Det är något visst med Gotland som Anna beskriver det med sin karga miljö, havet, vinden och människorna.
Maria Wern får den här gången ett svårt fall med en mordbrand där ett par dör som tar upp deras fulla uppmärksamt. Samtidigt som det händer otäcka saker på en sömnklinik som det mördade paret hade koppling till.
Som med tidigare delar i serien är även denna lättläst och svårsläppt. Tycker om hur Anna blandar karaktärernas jobb och privatliv. Följa deras relationer, tankar och känslor. Tycker om hur Anna bygger upp spänningen så att man inte riktigt vet vem som är skyldig. Faran lurar där, kryper in under huden och jag har ingen aning om vem jag ska lita på till slut.
När jag har läst klart saknar jag redan Maria och de andra karaktärerna. Och så saknar jag Gotland. ♥️ Gillade massor.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar