”Varför känns allt fel när det utåt sett är så rätt”.
Den här boken kom i precis rätt tid. Den har stått ett tag i bokhyllan och tittat på mig och nu funderar jag på varför jag inte läst den tidigare.
”När tranorna dansar” är en väldigt fin feelgood om att våga följa sitt hjärta. Att våga bryta med det som inte känns bra oavsett vad andra tycker och tänker. Att hitta tillbaka till det jag man vill ha.
Jag fastnade fort i berättelsen om Sofie som lämnat sitt liv i Skövde för flera år sedan och nu lever ett bra liv i Stockholm med jobb och fästman. Men något skaver och även om allting utåt sett ser bra ut så är Sofie inte lycklig. När hon sedan åker hem till Skövde för att hälsa på och där står öga mot öga med sin ungdomskärlek är ingenting självklart längre.
Jag tyckte väldigt mycket om den här romantiska berättelsen, tyckte om att få följa Sofie och hennes resa mot sin stora kärlek. Charlotte har skrivit en lättläst, charmig och berörande roman om livet, kärleken och att allt löser sig om man är öppen för förändring.
”När tranorna dansar” får en för evigt plats i min bokhylla!


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar