måndag 29 december 2025

Otur i turen av Alice Vånner.




 


För det första - det här är en bok som måste bo för evigt i min bokhylla! Bara när jag såg omslaget så visste jag det - Jag kommer att tycka om den här boken. 


Det här är en bok att plocka fram en regnig dag eller en dag man känner sig lite nere. ”Otur i turen” kan mota bort det som känns jobbigt! Det är en härlig historia som fick mig att må bra, som fick mig att skatta och att bli berörd. 


”Otur i turen” är en charmig och välskriven romance/feelgood/romcom. Jag faller för karaktärerna - kemin mellan dem, miljöerna, de rappa dialogerna och drivet i berättelsen. Det är roligt, till och med hysteriskt roligt emellanåt blandat med allvar och sorg. Läsningen är som en berg-och dalbanan där man skrattar högt ena sidan för att på nästa sitta med gråten i halsen. Lägg dessutom till Alice träffsäkra språk som gör det här till en läspärla!  


Det här är en berättelse som jag väldigt mycket om! Rekommenderas varmt. 



https://karatforlag.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Schimpanserna vid Point Nemo av Cecilia Klang.

  ”Jag är vuxen men känner mig som ett barn när havet stormar in över mig”.  Underbara Cecilia! Nu har du fått mig både att gråta, skratta o...