Den här romanen drabbade mig. Kunde inte göra något annat innan den var utläst. Kunde inte släppa karaktärerna ur mina tankar och de kommer vara kvar hos mig ett bra tag nu när boken är utläst.
Författarens språk är ljuvligt med otroligt vackra formuleringar. Många gånger stanna jag upp och läser om. Vill markera, vill sätta små lappar i boken för att kunna gå tillbaka och läsa igen.
”Ett liv långt borta” är även en roman med mycket sorg, mörker och hemligheter. Men den är även full av hopp! Hopp, kärlek, vänskap och glädje.
En djupt tragisk händelse i början påverkar livet för de som finns kvar under lång tid framåt. Jag tycker att författaren skildrar miljöer och relationer väldigt levande. Man kan se vyerna framför sig, likväl som att man känner det karaktärerna känner. Jag skrattar med dem, gråter och bryr mig om dem.
Jag älskade den här boken, älskade varje sida och mening. En av årets bästa böcker för min del. En bok som får bo för evigt i min bokhylla.



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar