fredag 5 juni 2026

Ödeskust av Kicki Sehlstedt.





”Ödeskust” är den andra delen i Kickis spänningsserie Bohusmorden och det är en bok jag har längtat efter att få läsa. Att få komma till Hunnebostrand och till karaktärerna runt platsen. 


Det här är sträckläsning deluxe. Hemligheter som sträcker sig över generationer, tillbakablickar till en dåtid som spelar roll för nuet. Relationer som skaver, sorg, glädje, vänskap. ”Ödeskust” är en otroligt välskriven spänningsroman där man inte riktigt vet vad som ska hända när man vänder sida. Historien sträcker sig ända tillbaka krigsåren på 1940-talet och vävs väldigt bra ihop med nutiden där frågorna jag har får svar. 


Jag tycker om balansen mellan privatliv och intrig och hur de ibland smälts samman och ibland krockar. Gillar hur relationer mellan karaktärer utvecklas och formas och hur bra Kicki är på att gestalta och beskriva dessa. Gillar hennes sätt att bygga upp spänningen - nästan som ett pussel där ledtrådarna till helheten finns att hitta bland sidorna om man bara letar. 


Det här är en ”snäll” spänningsroman där fokus är på relationer och varför det blev som det blev istället för en massa blod. Och jag älskar det! Jag älskar att få fundera på vem som är skyldig och varför. 


Kicki fångar mig med sin berättelse och som jag redan längtar efter fler delar om Julia och de andra! Galet bra! 


https://bazarforlag.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Schimpanserna vid Point Nemo av Cecilia Klang.

  ”Jag är vuxen men känner mig som ett barn när havet stormar in över mig”.  Underbara Cecilia! Nu har du fått mig både att gråta, skratta o...