måndag 6 december 2021

Det enda jag vill är att leva av Birgitta Bergin





Jag hade svårt att sluta läsa den här boken när jag hade börjat. Boken utspelar sig mitt i pandemin där Nike hör en intervju med en äldre kvinna, Linnea som bara vill leva. Men hon får inte någon hjälp att komma ut ur sin lägenhet som hon behöver. Nike vill göra skillnad och ringer upp Linnea! 


Det är en otroligt fin skildring av två ganska ensamma människor som finner varandra. De delar tankar och drömmar med varandra och vänder sin ensamhet till en väldigt fin vänskap. 


Birgitta är väldigt bra på att skriva om relationer. Man känner för karaktärerna och vill bara hoppa in o i berättelsen och ge dem en kram, säga att allt kommer bli bra. Det jag också gillar med den här boken är att pandemin vänds till något positivt för karaktärerna i boken. ”Det enda jag vill är att leva” är en bok om att hitta sig själv, att stå upp för sig själv och att leva här och nu. 


Birgitta skriver med sådan värme och känsla och den här boken är inget undantag. Hennes böcker stannar kvar hos mig efter att de är utlösta, de är svåra att släppa i tanken. 


Boken ges ut av Piratförlaget




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...