söndag 23 januari 2022

Julstök i Halleholm av Ruth Kvarnström - Jones



 

Äntligen har jag fått återse karaktärerna i Halleholm! ”Julstök i Halleholm” är den andra delen i Ruths släktsaga! Fått läsa om Lovisa, Axel, Rebecca och alla de andra i det lilla idylliska skärgårdssamhället utanför Stockholm. 


Att läsa böckerna om Halleholm är mysigt, det ger en varm känsla och jag vill krypa upp i soffan, ner under en filt och fortsätta läsa. 


Ruth är bra på att skapa en varm och nära miljö så att det känns som att man är på plats. Karaktärerna känns som vänner som man känt en lång tid, och även om det är många karaktärer med så känns inte berättelsen rörig någon gång. Jag vill hänga på Lovisas bageri, för det är nästan så att jag kan känna dofterna när jag läser boken. 


Jag tycker om böckerna om Halleholm! Det är mysiga feelgoodberättelser med både hjärta och smärta. Allt är inte rosenrött utan det finns en hel del sorg med en underton av allvar i också. 


Längtar redan efter nästa bok om Halleholm. 


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...