onsdag 26 januari 2022

Klänning för korta kvinnor av Kristina Appelqvist



 Kristina är en ny författarbekantskap för mig, har inte läst något av henne tidigare men efter en kik i bokhyllan så hittade jag en bok av henne där (Minns mig som en ängel) som jag inte har läst än. Det måste åtgärdas.


”Klänning för korta kvinnor” är den första delen i en ny serie om kommunikationschefen Nina Storm. 


Boken är en mysdeckare skulle jag säga, en pusseldeckare där jag som läsare får ledtrådar till slutet. Boken är bra och bitvis spännande , har ett behagligt tempo och en hel del både charmiga och ocharmiga karaktärer. Det är humoristiskt, lite allvar och en del moraliska dilemman som lyfts fram. 


Jag gillar den här typen av spänningsromaner, som är oblodiga och inte innehåller en massa våld. Det är istället fokus på relationer och hemligheter. Me like! 


Ges ut av Piratförlaget


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...