torsdag 8 februari 2024

Du är inte längre min dotter av Frida Boisen



 


Mammahjärtat tar stryk när jag läser den här boken. Frida har skrivit en berättelse om att bli förnekad av sin pappa och om en uppväxt som är kantad av våld, missbruk och övergrepp. 


Att få höra orden ”Du är inte längre min dotter” måste vara bland det värsta man kan få höra av en förälder. Jag kan inte ens tänka tanken, att man kan göra så. 


Att Frida har haft en tuff uppväxt råder det inga tvivel om. Att hon kan berätta om det så brutalt ärligt och naket är starkt och förbannat modigt. För det här är en viktig bok, stark, gripande och omskakande. Att läsa om att som barn blir bortvald och bortprioriterad, att inte få den kärlek och stöd som borde vara en rättighet gör ont i hjärtat. 


Läs, bli berörd och arbeta för att barn aldrig ska behöva uppleva det här. Det borde vara allas våran uppgift.


Bookmark förlag  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...