tisdag 28 september 2021

𝙴𝚕𝚕𝚎𝚗𝚜 𝚟𝚊𝚕 - 𝙻𝚘𝚌𝚔𝚎𝚕𝚜𝚎𝚗 (𝚍𝚎𝚕 𝟹) 𝚊𝚟 𝙼𝚘𝚊 𝙴𝚛𝚒𝚔𝚜𝚜𝚘𝚗 𝚂𝚊𝚗𝚍𝚋𝚎𝚛𝚐



Det här är en bok att sträckläsa, hela serien föresten. Ellens val handlar om kärlek, vänskap, att vilja stå upp för det man tror på, rättigheter och systerskap. 


Kvinnans position 1916 var inte alldeles lätt vare sig det gällde studier, äktenskap eller arbete. Kvinnor hade inte rätt till mycket och fick kämpa för att få det de ville ha. Även denna del är fylld av starka karaktärer, kvinnohistoria, kärlek och en kampglöd. Kampen för att få rättigheter. 


Jag tycker väldigt mycket om de här böckerna om Ellen och hennes vänner. Både karaktärer och miljöer är fint beskrivna även om det även finns karaktärer i boken som jag skulle vilja säga både ett och annat fult ord till. 


Jag tycker att det är en mysig och underhållande feelgoodbok som ger mersmak. Som tur är så har jag del fyra i bokhyllan. 


Böckerna om Ellen ges ut av Lovereads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...