söndag 5 september 2021

𝙳𝚎 𝚏𝚢𝚛𝚊 𝚟𝚒𝚗𝚍𝚊𝚛𝚗𝚊 𝚊𝚟 𝙺𝚛𝚒𝚜𝚝𝚒𝚗 𝙷𝚊𝚗𝚗𝚊𝚑




”Det var inte rädslan som betydde något i livet. Det var vilka val man gjorde när man var rädd”. 

Om du bara ska läsa en bok till i år, så är det här en stark kandidat. Jag var helt tagen efter att ha läst klart Kristin Hannahs nya bok. Tårarna rann och jag kom på mig själv med att sitta och hålla i boken, som om jag inte ville skiljas från den. 

”De fyra vindarna” tog sig in under huden och har lämnat ett stort avtryck. Karaktärerna och handlingen kommer att stanna kvar länge hos mig, i mina tankar.


Det är en bok full av både förtvivlan och stort hopp. Av kärlek och sorg. Miljöerna är vackert och brutalt skildrade och kampen går nästan att ta på. Elsa är en fantastiskt stark och modig kvinna och hela berättelsen är en otroligt  läsupplevelse. 


 Boken ges ut av Albert Bonniers förlag




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...