torsdag 21 april 2022

En sång för alla dom av Mike Gayle




Jag älskade Mike Gayles förra bok ”En halv värld bort”. Det är en av de bästa böckerna jag har läst så jag var lite nervös när jag skulle börja läsa denna. Nervös att jag inte skulle tycka om den här boken lika mycket. Men det hade jag inte behövt vara. För ”En sång för alla dom” är en fantastisk bok. En lågmäld och finstämd bok om vänskap, vad det betyder. Men boken handlar även om ensamhet och rasism. 


Boken pendlar mellan nu- och dåtid och det är en vacker men sorglig historia som spelas upp framför mig. Mike skildrar ensamheten och längtan efter samhörighet så fint och så bra. Det är en varm och känslosam berättelse med både humor och ett stråk av svärta och smärta. 


Lägger ifrån mig boken med ett leende på läpparna. Tyckte mycket om den här berättelsen. 


Kul att se mig själv citerad på insidan av omslaget. En blurp för en av mina favoritböcker. Yeah!!! 


Ges ut av Norstedts förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...