måndag 11 april 2022

Flickvänskontraktet av Anna Keiler


 Den här boken gillade jag! En underbar feelgood med mycket humor, värme och kärlek så jag blev alldeles lycklig när jag lyssnade på den! 


Jag fastnar för Karaktärerna Frida och Micke, följer deras historia, skrattar med dem, lever med dem. Anna har lyckats bra med att göra historien levande och hon har definitivt ökat min längtan att åka till Grekland. 


”Flickvänskontraktet” har en bra mix av händelser, missförstånd, drama, känslor och jobbiga familjerelationer. Jag fastnade helt i denna bok och är glad att det finns en del två att lyssna på (Bröllopsavtalet)!


Om boken: 


Frida är arbetslös, dumpad av pojkvännen och i desperat behov av ett nytt jobb. På ett bröllop i Stockholms skärgård träffar hon sin brors barndomsvän Micke, som hon en gång var hemligt förälskad i. 


Micke erbjuder Frida ett jobb med väldigt udda premisser att spela hans flickvän på en resa till Grekland med hans hemska släkt.


Men Micke är en ökänd casanova och Fridas bror varnar henne. Trots det blir hon nyfiken och känner att hon inte har något att förlora. Säkert är ryktet överdrivet och kanske är Mickes släkt inte så hemsk som han påstår?  


Ges ut av Lind och Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...