måndag 11 april 2022

Faller jag, faller du av Krillan Ahlsén.



Den här boken gillade jag. ”Faller jag, faller du” är en psykologisk spänningsroman som kryper under huden på mig. Vem kan man egentligen lita på?

Boken, som är författarens debutroman är en bra blandning mellan relationsdrama och spänning. Jag tycker om hur Krillan skildrar relationen mellan huvudkaraktären Iris och hennes dotter Rosa. Hur hon försöker hjälpa sin deprimerande dotter att få ordning på sitt liv. 


Gillar karaktärerna och miljöerna som jag tycker författaren gestaltat bra. Jag tycker även om det vardagliga i boken, att den får ta plats även om den ibland är jobbig. Boken är välskriven och spännande med ett överraskande slut, såg inte det komma! 


Ges ut av Bokfabriken





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...