lördag 3 september 2022

Galen i dig av Mhairi McFarlane



Jag älskar Mhairi McFarlane! Hennes böcker är bladvändare av rang och ”Galen i dig” är inget undantag. Mhairi är fantastisk på att i sina berättelser gå mellan glädje och sorg, att skildra det vanliga livet med allt vad det innebär. 


”Galen i dig” är en härlig feelgood med stråk av svärta och ett djup. Det är en bok som lockar både till skratt och till eftertanke. Mhairi är inte rädd för att ta upp och skriva om svåra ämnen (ex psykisk misshandel ) och hon gör det förbannat bra dessutom. 


Det här är en varm, humoristisk roman full med dråpliga situationer. Det är en bok om vänskap, att man är stark tillsammans. Jag älskar Mhairis sätt att skriva med rapp dialog, ironi och hur hon beskriver relationer. Jag älskar att man får ta del av karaktärernas tankar och känslor, komma dem nära. Det enda negativa är att boken tar slut för fort, jag vill ha mer! 


Ännu en väldigt bra bok av en av mina absoluta favoritförfattare! 


Ges ut av Harper Collins


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...