lördag 3 september 2022

Lotus blues och Mios Blues av Kristina Ohlsson




De här två böckerna har stått alldeles för länge olästa i min bokhylla. Jag har läst det mesta som Kristina har skrivit och gillat massor. Så varför har jag haft dessa olästa så länge? Ett mysterium.
  

Det här är spänning på hög nivå. Det är även två böcker där du som läsare måste vara med hela tiden så man inte missar något viktigt för berättelsen. 


Jag fastnade direkt i handlingen och ville inte sluta läsa så när Lotus Blues tog slut fortsatte jag direkt med uppföljaren. Jag behövde veta hur det skulle sluta. 


Det här är två riktigt spännande och lite kluriga böcker med många oväntade vändningar. Man är aldrig säker på vad som ska hända på nästa sida. 


Kristina är fantastisk på att bygga upp historier som fängslar så har du inte läst något av henne så har du flera bra böcker att läsa!


Ges ut av Piratförlaget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...