torsdag 29 september 2022

Städerskan av Nita Rose



Molly är en karaktär man tar till sig, bryr sig om. Hon är på sitt eget sätt och följer inte normen. Hennes liv är ganska fyrkantigt och hon har svårt att tolka sociala situationer vilket gör att hon hamnar i knepigheter. Men jag blir arg på hur hon blir behandlad av andra i boken. 


Jag tycker att boken är bra, men jag trodde jag skulle tycka mer om den än vad jag gjorde. Kanske hade jag för höga förväntningar? Kanske läste jag den vid fel tidpunkt - jag vet inte. Men det tog att tag för mig att läsa ut boken. 


Jag har läst många som tycker att den här boken är väldigt bra och jag tycker att den är både välskriven och charmig. Men kanske passar den bättre för någon annan läsare än mig. Molly däremot, henne kommer jag att minnas med värme! 


Ges ut av Albert Bonniers förlag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...