tisdag 29 juni 2021

Den andra systern av Peter Mohlin och Peter Nyström.

Den andra systern av Peter Mohlin och Peter Nyström.

Den här boken var efterlängtad sedan jag läste ut duons första bok ”Det sista livet” som var sanslöst bra!

Höll denna andra del måttet? Absolut! Det är en actionfylld resa jag får ta del av, inte en lugn stund under läsningen. Man kastas direkt in i handlingen och spänningen håller i sig in i det sista. Det är en rafflande intrig med en intensiv katt och råttalek vilket gör att boken är extremt svår att lägga ifrån sig. Det jag gillar med den här författarduon är att de ger sina karaktärer tid att utvecklas. Man hinner lära känna dem ordentligt, hinner ta del av deras tankar och känslor. ”Den andra systern” är en riktigt, riktigt bra deckare!

Jag varvade läsning med att lyssna den här gången och inläsaren av boken, Reine Brynolfsson gör ett riktigt bra jobb.

Nu längtar jag efter tredje delen om John Adderley!

Boken ges ut av Norstedts förlag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...