tisdag 29 juni 2021

Dina färger var blå av Marcus Jarl.

 Dina färger var blå av Marcus Jarl.

Vilken bok! Vilken vacker, varm och sorglig kärlekshistoria.
Det går inte att lägga undan boken. Den berör, den drabbar mig och jag glömmer bort att andas emellanåt medan jag läser. Kärlekshistorien och resten av handlingen är så vackert beskriven, så levande, så detaljerad. Vi får möta både livets början och slut i boken, vi ställs inför svåra livsval.
Lina är gift med Samuel men har inte glömt bort sitt livs kärlek, Ted. Han som försvann. En dag är Ted tillbaka, säger att han har tre månader kvar att leva och han vill tillbringa dem med Lina.
Hur skulle du göra? Kan man säga nej till en sådan sista önskan? Även om man har gått vidare med sitt liv?
”Dina färger var blå” innehåller hemligheter och kärlek, längtan efter att få ett avslut, svar på frågor och längtan efter kärlek.
Jag grät mig igenom slutet. Den här boken fick mig att känna så många känslor och det är en bok du inte får missa! Den måste läsas och upplevas!

Boken ges ut av Norstedts förlag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...