onsdag 30 juni 2021

Brinn mig en sol av Christoffer Carlsson

Det här är den sjunde boken jag har läst av de tolv nominerade till årets bok. Christoffer Carlssons bok är bra, spännande och en bok som har oväntade vändningar. 


Det tog ett tag innan jag fastnade för berättelsen, men när jag väl gjorde det så var jag fast. En spännande story och intressanta karaktärer gjorde att jag på slutet inte kunde släppa boken. Dåtid möter nutid och sådana berättelser brukar fånga mig. Och det gör den, men det tar lite för lång tid innan jag är där. 


Christoffer är skicklig med språket och att skriva målande. Handlingen blir lätt att se framför sig som en film. 


Är det en bok jag rekommenderar? Absolut. Jag skulle inte ha velat missa denna. Får den min röst i årets bok 2021? Kanske, men min favorit är fortfarande ”Amerikansk jord”. 


Boken ges ut av Albert Bonniers förlag






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...