tisdag 2 november 2021

Allt som var mitt av Cissi Wallin



 

Den här boken har fått flytta hem till mig. Cissi Wallin är åtalad för grovt förtal för sin bok, en bok där hon berättar sin historia. 


Det är en historia om att ge sig in i vuxenlivet på stapplande steg, att ha drömmar och att bli utsatt för maktmissbruk och av en känd och mäktig man. 


Cissi berättar om att bli misstrodd och baktalad för det hon försöker berätta och viljan att få berätta. Även om andra försöker stoppa hennes bok. 


Jag tycker att det här är en viktig bok att ha i min bokhylla, för snart kanske den inte finns mer. Blir Cissi fälld kommer de kvarvarande exemplaren av boken att konfiskeras. Då får den inte säljas mer. Vilket i mina öron låter helt galet, i Sverige 2021! 


Jag sträckläste boken, den gick inte att lägga ifrån sig! Rekommenderas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...