lördag 20 november 2021

En enkel till Amerika av Marie-Louise Marc



Den här boken fick mig att läsa alldeles för länge innan jag släckte lampan. Men den är värd lite sömnbrist, för den är bra! 


Marie-Louises nya bok är en historisk roman som innehåller det mesta! Det är en bok som berör och som inte släpper taget om dig. Berättelsen innehåller starka kvinnor som vill något med sitt liv och som försöker få det de vill ha. Men det är även en bok om att längta både bort och hem. ”En enkel till Amerika” är en roman om  kärlek, längtan, mod och besvikelser. Men även en roman om att tvingas fatta svåra beslut och en sådan där vänskap som alltid kommer att finnas. 


Marie-Louise är en av mina favoritförfattare. Hon skriver så att jag aldrig vill sluta läsa och denna bok är inget undantag. Det här är en berättelse och en skildring av ett livsöde på 1950-talet, hur livet formas av de beslut man tar. 


En fängslande och väldigt bra bok som kommer att stanna kvar hos mig ett tag.


Ges ut av Printz Publishing  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...