tisdag 2 november 2021

Familjen Winther - En ny tid av Katrine Wessel



Ok, det här gillade jag. Tokgillade till och med. ”En ny tid” är första delen i serien om  den förmögne familjen Winther som utspelar sig i Trondheim i Norge i slutet av 1800-talet. 


Jag fastnade direkt i handlingen som är fylld både kärlek, vänskap, dramatik och hemligheter. Karaktärerna är intressanta och man får komma nära dem. Vi får vara med familjen både i glädje och sorg och jag tycker att författaren lyckas bra med att gestalta relationerna mellan familjemedlemmarna och miljön i boken. 


Hatten av, jag är såld! Som tur är finns det fler delar! Jag vill läsa mer om familjen Winther. 


Boken ges ut av  Bokförlaget Polaris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...