lördag 20 november 2021

Kvinnor jag tänker på om natten av Mia Kankimäki





Den här boken tror jag inte att jag hade läst om det inte hade varit för 4good book club.


Vilken tur att jag är medlem där så boken damp ner i min brevlåda för det här är en underbar bok. Jag har läst i den med jämna mellanrum för att dra ut på det, för att inte boken ska ta slut för fort. 


Boken är en en blandning av självbiografi och reseberättelse med historiska inslag av kvinnliga upptäcktsresande. Vi får möta flera intressanta kvinnor och läsa om deras resor, öden och liv. 


Boken ger mig nya kunskaper och en längtan efter att resa. En bok jag är väldigt glad att jag upptäckte! 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...