torsdag 29 december 2022

Hem till Glendale Hall av Victoria Valters




Ljudboken inläst av Sofia Berntson  


Det här var en ljudbok i min smak. Jag lyssnade, lyssnade och ville inte att boken skulle ta slut. Klassisk feelgood med mycket kärlek, värme, missförstånd och hemligheter.


Jag tyckte om tempot, hur berättelsen byggdes upp, hur huvudkaraktären Beth förändras under bokens gång. ”Hem till Glendale Hall” är en charmig och mysig berättelse om att åka hem för att hitta både sig själv och vad man egentligen vill ha av livet. Författaren skildrar en jättefin sammanhållning hos byns invånare och att vilja och envishet kan flytta berg. 


Den här boken tyckte jag väldigt mycket om, den lämnade en varm känsla och ett leende på läpparna när jag hade lyssnat klart. 


Rekommenderas. 


Boken är översatt av Åsa Malm och ges ut av Bokförlaget Polaris


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...