söndag 18 december 2022

Inte vilken julmarknad som helst av Barbara Kjellström



 

Ljudboken är inläst av Sofia Berntson. 


Det här är uppföljaren till ”Inte vilken håla som helst”, en bok jag tyckte väldigt mycket om. Så när jag såg att det skulle komma en bok till om karaktärerna på Trädgårdsgatan i Stallarholmen blev jag väldigt jätteglad.  


Att lyssna på denna var som att komma tillbaka till en plats jag saknat. Jag trivs på Trädgårdsgatan och jag tycker om karaktärerna där. Barbara gestaltar dem levande och det är som att träffa gamla vänner och bekanta igen. Jag tycker om hur hon beskriver relationerna mellan dem och hur den utvecklas. Jag gillar även hur handlingen får ta tid, att tempot är lagom. 


Boken leder till en del skratt och eftertanke. Ibland blir jag lite smått tokig på huvudkaraktären och hennes velande, men i slutänden så växer Charlotte som person. En person som är starkare, inte tänker ta skit och vet vad hon vill. 


Barbara är även bra på att gestalta miljön i boken. Det är lätt att se de olika platserna framför sig medan jag lyssnar på boken. Det kändes som att jag var på plats och det är ett gott betyg tycker jag. 


Härlig feelgood! För bäst behållning tycker jag att du ska läsa/lyssna på första delen innan denna. 


Ges ut av Lind och co


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...