torsdag 29 december 2022

Skuggläge av Kristina Ohlsson



Det här är den tredje boken om karaktärerna August Strindberg och kriminalinspektören Maria Martinsson i skärgårdsidyllen Hovenäset. 


Jag gillar serien om August Strindberg. Det är en blandning mellan både spänning, feelgood och pusseldeckare. Handlingen får ta tid och jag som läsare får känna karaktärerna ordentligt. Kristina är en av mina favoritförfattare och ingen av hennes böcker har gjort mig besviken. Hon är bra både på att gestalta miljöer och människorna som det handlar om. Boken är välskriven med många olika trådar som skickligt vävs ihop och ger svar på mina frågor. Som läsare blir man engagerad - berörd och man vill inte sluta läsa. Boken är en sträckläsningsbok och en fröjd att läsa. En sådan där bok som man inte vill ska ta slut. Jag trivs i Hovenäs och vill gärna göra fler besök där! Längtar redan efter fler böcker om August och de andra karaktärerna! För bäst behållning av läsningen, läs böckerna i rätt ordning! 


Rekommenderas varmt!  


Ges ut av Bokförlaget Forum



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...