torsdag 29 december 2022

Julstämning på Lyckans gård av Charlotte Matthews



Alltså, vad jag tycker om att hänga på Lyckans gård! Jag kommer på mig själv att le medan jag läser. Boken är charmig och har både humor och lite allvar. Det är en bok med mycket känslor och en värme som sprider sig genom hela kroppen medan man läser. 


Jag tycker att Carole skriver bra, gestaltar både miljöer, karaktärer och relationer väldigt målande. Jag kan se gården framför mig och det känns som man hälsar på vänner man inte sett på ett tag. 


Jag verkligen älskade första delen, ”Vårkänslor på Lyckans gård” och tycker även mycket om denna del. Det jag faller mest för är huvudkaraktären Molly och alla djur på gården! De tillsammans är en underbar kombination. 


Boken är översatt av Helen Ljungmark och ges ut av Printz Publishing


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...