torsdag 29 december 2022

Som gjorda för varann av Sophie Kinsella



 

Jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska tycka om den här boken. Å ena sidan är den lättläst och ganska underhållande. 


Å andra sidan blir jag lite smått tokig på huvudkaraktären Ava. Hon är inte en av mina favoriter om man säger så. 😂 Jag upplever henne som självupptagen och att hon har svårt för att ta in andras perspektiv. Det ska vara på hennes sätt och ingen annans. Hennes stora kärlek får inte mycket att säga till om. 


”Som gjorda för varann” är till och från trevlig underhållning (förutom när jag vill skälla ut Ava). Det är inte en av Sophies bästa böcker, men den får mig att reagera och det är ju ett betyg i sig. 


Boken är översatt av Sofia Falk och ges ut av Printz Publishing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...