söndag 18 december 2022

Pendlarsällakapet av Clare Pooley




Vilken underbar roman! En charmig feelgood med mycket värme och kärlek som även manar lite till eftertanke. 


De olika karaktärerna som till en början inte känner varandra hittar varandra genom en slump på pendeltåget. De utvecklar en vänskap som växer sig starkare ju längre in i handlingen man kommer. De är så olika och unika och det är väldigt trevligt att lära känna dem. 


Jag tycker om hur Clare berättar sin historia, hur hon gestaltar miljöer och hur hon beskriver relationerna och hur den förändras genom boken. Jag tycker även om författarens språk, hur det bara flyter på och är så lätt att läsa. Sidorna flyger förbi och helt plötsligt är boken tyvärr slut. Jag hade gärna hängt med de här karaktärerna ett tag till. 


Jag tyckte om det oväntade i boken, att den fick mig att tänka efter men även att skratta. Clare beskriver och gestaltar både hjärta och smärta och hon gör det bra! 


Bara läs! Läs och njut!

Ges ut av Printz Publishing  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...