torsdag 2 februari 2023

Den sista pusselbiten - Claire Alexander




Den här boken landade helt rätt hos mig, rakt in i hjärtat. För oj vad jag tyckte om den här boken. 


Jag dras in i den här fina och vackra men sorgliga berättelsen om Meredith. En ganska vanlig kvinna men som har ett ovanligt liv. Hon har inte lämnat sitt hem på 1219 dagar efter en traumatisk händelse. 


”Den sista pusselbiten” är en berättelse med mycket värme och som berör. Det är en berättelse om hur man trots att man inte tror det kan förändra sitt liv. Hur man kan börja lita på människor igen. 


Jag tyckte att språket i den här boken bitvis var så vackert. Claire beskriver karaktärerna med sådan känsla att de känns väldigt levande. 


En otroligt fin och berörande bok som åker upp på bästa-böckerna-jag-läst-listan. 


Underbar! 


Boken är översatt av Michaela Haglund och ges ut av Printz Publishing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...