tisdag 28 februari 2023

Himmelsgården av Nilla Kjellsdotter



Det här är andra boken jag läser av Nilla om karaktären Mija Wadö och hennes kollegor vid Österbottenpolisen. Den förra delen knockade mig, galet bra! Jag måste säga att ”Himmelsgården” är om möjligt ännu bättre, ännu mer spännande. 


Boken är spännande redan från start och den spänningen håller i sig genom hela boken fram till sista sidan. Det här är en bok där man blir överraskad, leds in på villospår och när man tror sig veta vem som är skyldig så har jag fel. Jag tycker om karaktärerna, hur de beskrivs och relationerna mellan dem. Gillar miljöbeskrivningarna, det karga, tempot, händelseutvecklingen och att det finns ett då och ett nu i handlingen. 


Tokbra! Förstår inte hur jag ska kunna vänta tills nästa bok kommer! Bladvändare är bara förnamnet! 


Ges ut av Norstedts förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...