tisdag 28 februari 2023

Lycka till av Malin Stehn



 


Jajjamensan, Malin har gjort det igen. Skrivit en helt fenomenalt kalasbra bok. Totalt omöjlig att släppa (fick tvinga mig själv att lägga den ifrån mig så jag inte skulle läsa större delen av natten). De höga förväntningarna jag hade överträffades med råge! 


Parallellhistorierna då för åtta år sedan och nu, på bröllopsdagen ger mig som läsare pusselbitar till helheten. Återblickarna till då gör att man sitter på helspänn och berättelsen kryper innanför skinnet på mig. Att man dessutom får de olika karaktärernas syn på historien och hur de känner gör historien ännu bättre. Det är omöjligt att veta hur historien ska sluta och jag gissar helt fel på vem som är skyldig. 


Det här är en otroligt välskriven och smart historia med bra tempo! Helt klart en bladvändare. 


Ges ut av Albert Bonniers förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...