söndag 26 februari 2023

En oväntad resa av Sheila O’Flanagan



 


Sheilas böcker är för mig sträckläsning och sommar! Tycker om sättet hon skriver och gestaltar karaktärer och miljöer. Under bokmässan förra året hade jag även möjligheten att få lyssna till och prata med Sheila. Hon var fantastisk att lyssna på när hon berättade om sitt skrivande och sitt liv. 


En oväntad resa är lätt att fastna i, lättläst och jag tycker om vänskapen som uppstår mellan Deira och Grace och att få följa deras resa. Det är mycket känslor, humor, en del svärta och värme. Jag tycker om att jag inte riktigt kan förutse slutet även om det är en feelgoodbok! 


Sheila O’Flanagan är alltid ett säkert kort för mig! 


Boken är översatt av Emö Malmberg och ges ut av LB förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...