söndag 26 februari 2023

Midnattsdåd av Nora Roberts



 


Jag har läst det mesta som getts ut av Nora på svenska. Älskar hennes romaner om himlastormande kärlek och de mer spännande böckerna som man inte vet hur de ska sluta. 


”Midnattsdåd” har ett fantastiskt omslag som lockar till läsning och till en början gillar jag boken och berättelsen väldigt mycket. Det är inte bara kärlek och spänning utan även en stor sorg som drabbar huvudkaraktären. 


Och visst känner man igen Nora Roberts, hennes sätt att bygga upp och berätta en historia. Nora är fantastisk på att beskriva karaktärer, relationer och kärleken mellan dem. 


Men efter ett stunds läsning tycker jag tyvärr att boken tappar fart och jag tror att den hade tjänat på att kortas ner i sidantal. Lite för mycket omständigheter som tar bort mitt fokus på läsningen. Det tar lite för lång tid att komma till slutet helt enkelt. 


Men ändå, Nora Roberts är Nora Roberts!


Boken är översatt av Camilla Jacobsson och ges ut av Albert Bonniers förlag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...