torsdag 2 februari 2023

Gökungen - Camilla Läckberg



Som jag har saknat serien om Fjällbacka och karaktärerna där! För mig var det ett kärt återseende av personer och miljöer jag följt sedan länge (Gökungen är del elva i serien). Äntligen fick jag återvända! 


Som alltid med böckerna i denna serie dras jag snabbt in i handlingen och har svårt att släppa boken. Jag gillar när böcker pendlar mellan dåtid och nutid och hur man som läsare får ledtrådar till svaret om hur allt hänger ihop. Jag tycker att Camilla väver ihop alla frågor och ledtrådar på ett bra sätt. Att jag inte heller kunde lista ut vem som var skyldig ser jag som ett plus. Jag tycker om när jag hålls på sträckbänken till slutet! 


Spännande, lättläst och en bladvändare! Gillar mycket! 


Ges ut av Bokförlaget Forum


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...