fredag 8 september 2023

Ett enda skott av Linda Ståhl



Det här den tredje fristående boken i Linda Ståhls deckarserie som utspelar sig i Höllviken. Och jag kunde inte motstå den. Boken liksom krävde att bli läst och jag släppte den inte förrän boken var klar.
 

Som med tidigare böcker är det en grymt spännande story som både är oförutsägbar och har oväntade vändningar. Man vet inte riktigt vad som väntar när man vänder blad och det gör att boken är väldigt svår att släppa. 


Jag tycker även om blandningen mellan karaktärernas jobb och deras privatliv. Man får följa med dem, se hur livet kan vara svårt att balansera mellan alla olika krav och måsten. Linda gestaltar både sina karaktärer och miljöer väldigt bra. Man känner för karaktärerna, vill veta mer och håller ibland andan under läsningen för att de råkar ut för allvarliga saker. 


Linda lyckas även med att få till en handling som är skrämmande och väldigt realistisk. Det liksom kryper in under huden på mig. 


”Ett enda skott” är en roman som engagerar och griper tag i mig. Läsningen bara flyger fram och man måste bara få veta hur det ska gå!!


Skitbra rent ut sagt! 


Ges ut av Norstedts förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...