onsdag 13 september 2023

Supernova av Callum Bloodworth




Den här boken gör mig lycklig. Att beskriva min läsupplevelse är svårt, för jag tycker inte att jag hittar de rätta orden för att beskriva. 


Boken är vacker, både på insidan och utsidan. Språket är emellanåt poetiskt och jag vill stryka under mening efter mening som får mig att le, skratta och att gråta. Han har den där förmågan Callum, förmågan att skriva så vanvettigt bra, igenkännande, äkta och fint. 


Jag älskar Nova och Leo. Jag älskar historien om dem, alla tokigheter, alla tankar och funderingar. Deras historia berör mig, tar sig in i hjärtat och fängslar mig och jag vill inte att boken ska ta slut. 


Jag tycker om det varma och fina i hur Callum berättar en historia, det underfundiga, humorn, det oväntade och lite skruvade. ”Supernova” är en underbar bok som jag hoppas ska hitta till den stora publiken och världen. För världen behöver mer av Nova, Leo och sockervadd!


Tack för ännu en känslomässig bergochdalbana! Älskade varje sekund! Säger som Agneta Norrgård, fortsätt skriv romaner! 


Och du som har boken oläst, lyllos!!!


Ges ut av Bonnier Carlsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...