fredag 1 september 2023

Som en vind genom Ådala av Åsa Liabäck



 


Så var den fjärde boken om de underbara karaktärerna runt koloniområdet Ådala utläst. Och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att göra den här fina, fina boken rättvisa! Redan när jag läser prologen ler jag och inser att det här kommer att bli ljuvlig läsning. 


För ”Som en vind genom Ådala” är charmig och härlig att läsa. Älskar att hänga med dessa underbara karaktärer och få ta del av deras vardag, deras relationer, deras glädje och sorg. Jag har skrattat, nickat igenkännande och även fällt några tårar. 


Det har varit ett nöje att få följa med genom Linköping och koloniområdet Ådala, fått uppleva olika årstider och allt som har hänt där. Det finns så mycket kärlek och värme i dessa böcker som bara blir bättre och bättre. 


Men det är även ett känslofyllt och ett vemodigt farväl eftersom ”Som en vind genom Ådala” är sista boken i serien. Jag kommer att sakna både miljöerna runt Ådala och personerna som har kolonilotter där. ❤️


Böckerna om Ådala är fantastiska och jag rekommenderar den varmt. 


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...