onsdag 13 september 2023

Husbåten vid kajens slut av Sarah Jio



Den här boken bjöd på en fängslande läsupplevelse. Jag ville aldrig att boken skulle ta slut men samtidigt gick det inte att sluta läsa.
 


Jag vet inte vad det var, men jag fastnade i berättelsen, för karaktärerna, för de två parallella handlingarna, för det som hände då och det som hände nu. Jag tyckte om hur Sarah gestaltade och målade upp sina karaktärer och miljön. Det kändes levande och väldigt nära. 


”Husbåten vid kajens slut” är berörande, sorglig, vacker och full av både hopp, värme  och framtidstro. Jag sträckläste boken, kunde inte lägga den ifrån mig. Nu när den är utläst önskar jag att jag kunde ha den oläst, så jag får uppleva att läsa den för första gången igen! 


En av årets bästa böcker! En läspärla och bladvändare av rang! 


Översatt av Maria Store. 


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...