fredag 1 september 2023

Längtan efter mig av Maria Uggelberg



Det här är en roman om att lyssna på sig själv och att se vad som är viktigt i livet. Klara har ett eftertraktat jobb inom modebranschen och på utan verkar allt vara bra. Men är det verkligen det?
 


Hennes fasad rasar när det händer något oväntat på jobbet och mörka minnen kommer upp till ytan. 


”Längtan efter mig” handlar om familjehemligheter och familjeband, hur det kan påverka livet. Berättelsen tar med mig som läsare till Frankrike och när Klara följer ledtrådarna hon får faller pusselbitarna på plats till hennes egen familjehistoria. 


Det är fint att få följa Klara på hennes resa, se henne kämpa. Författaren har med fina miljöbeskrivningar (jag vill åka till Frankrike!!) och jag gillar de olika karaktärerna. En bok om att leva livet så bra som det bara går och söka svar på sina frågor. 


”Längtan efter dig” gav en trevlig lässtund. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...