fredag 1 september 2023

Samtal om natten av Claire Daverley



 

Ojsan.. Det här är en bok jag slukade. Jag kunde inte sluta läsa den här fantastiska boken. För den är fantastisk, underbar och mer än så. 


Den här boken bjuder på en läsupplevelse utöver det vanliga. En läsupplevelse som kommer stanna kvar länge hos mig. Rosie och Will, träffas som unga och trots att de är väldigt olika så uppstår en stor närhet mellan dem. Men för Rosie och Will finns ett före och ett efter. Ett före och ett efter den stora tragedi som drabbar och den skuld och den sorg som följer med den. 


Boken har väldigt starka karaktärer som man känner väldigt mycket för. Det är bottenlös sorg, otroligt vacker kärlek och vänskap. ”Samtal om natten” är en bok jag föll pladask för. Boken har både ett vackert omslag och ett vackert innehåll och jag tycker att författaren berättar sin historia med sådan värme. Språket är ljuvligt! 


”Samtal om natten” är en underbar bok. Läspärla! 


Översatt av Klara Lindell. 


Ges ut av Bazar förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...