torsdag 1 juli 2021

Dotterns berättelse av Armando Lucas Correa

 [ Sommartips]

Den här boken läste jag för lite mer än två år sedan. Men den finns fortfarande med i mina tankar. En berättelse i både nutid och dåtid, en berättelse om kärlek, överlevnad och hopp. ”Dotterns berättelse” är baserad på verkliga händelser från andra världskriget och beskriver ett av de mest brutala av nazisternas dåd, massakern i den franska byn Orandour-Sur-Glane.
Jag tycker att författarens språk är vackert det träffar mig i hjärtat. Jag fick dessutom chansen att träffa Armando på bokmässan i Göteborg 2019 vilket var kul. Han är otroligt trevlig och intressant att lyssna på!
Armando har även skrivit boken ”Den tyska flickan” för den som vill läsa fler böcker av honom!
Rekommenderas varmt!

Boken ges ut av LB förlag

Följ mig gärna på instagram Lollos boktips




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...