torsdag 31 mars 2022

1% metoden av James Clear.



 

Jag har under en period läst boken, några sidor åt gången. Det är en bok jag har behövt reflektera över, gå tillbaka till och låtit det jag läst sjunka in. 


”Du måste veta vem du vill vara. Annars blir du sittande i en båt utan roder”. 


James Clear är känd för sin förmåga att bryta ner komplexa ämnen till enkla beteenden som lätt kan användas i vardagen och arbetet. Vi har makten att förändra hur vi ser på oss själva, identiteten är inte huggen i sten. I varje ögonblick har man ett val. 


Det här är ingen bok du sträckläser, utan läser några sidor åt gången. Boken är full av tips och inspiration för att med små ändringar som kan leda till stora förändringar i längden. 


1%-metoden är en lättläst bok och har i slutet av varje kapitel en sammanfattning vilket jag tycker är bra. Jag tyckte om boken, några saker fastnade och dem kommer jag ta med mig. 


Ges ut av Akademius förlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...