lördag 19 mars 2022

När vargarna kom av Charlotte McConaghy



 

Det här är en av årets mest efterlängtade böcker. Charlottes debutroman ”Den sista migrationen” var en av de bästa böcker jag läste förra året. 


Igår bokcirklade vi om boken och den passar för diskussion. ”När vargarna kom” väcker tankar och det var skönt att få ventilera och diskutera det med andra. 


”När vargarna kom” är en spännande berättelse om kärlek till både vargar men också människor, vänskap, familjeband, hemligheter, att våga lita på varandra och att aldrig förlora hoppet. Systrarna som har ett otroligt starkt band mellan sig har lämnat Alaska efter en tragedi och deras öde är gripande. Boken utspelar sig både i dåtid och i nuet och växlar däremellan. 


Det här är en gripande bok om människans påverkan på miljön, kärleken till vargarna och att möta den oro som människor kan ha kring dessa djur. 


Charlotte McConaghy har verkligen ett speciellt berättarsätt som liksom kryper under huden på mig. Jag tycker om berättelsen även om jag ibland har svårt att veta om det är då- eller nutid som boken utspelar sig i.  Det här är en berättelse som kommer att stanna länge i mina tankar även om jag inte blev lika golvad som med författarens debutroman. 


Är boken läsvärd? Definitivt! Det är en speciell läsupplevelse. 


Ges ut av Lavender Lit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...