måndag 7 mars 2022

Så förråddes Anne Frank av Rosemary Sullivan



Jag är en av de över trettio miljoner människor som har läst Anne Franks dagbok, sörjt hennes öde och fasat över nazisterna och deras brutalitet. 


Den här boken skildrar arbetet med att försöka ta reda på vem eller vilka som gjorde att Anne och hennes familj hittades av nazisterna. Vem avslöjade deras gömställe? 


”Så förråddes Anne Frank” är en intressant, välskriven och lättläst bok om hur en utredning av ett cold case kan gå till. Den ger även en inblick i hur det var att leva under andra världskriget. 


Det är en bok med mycket fakta och personer att hålla reda på, men Sullivan reder ut det bra tycker jag. Det här är också en kontroversiell bok då den har kritiserats och man riktar kritik mot att det ska finnas faktafel i den. Jag har själv inte tagit del av kritiken men jag tycker oavsett att det är en läsvärd och intressant bok. 


Ges ut av Harper Collins



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...