måndag 7 mars 2022

Död för dig av Mikaela Bley




Hoppsan Kerstin vad den här boken var spännande! Jag har inte läst något av Mikaela förut, men nu måste jag göra det! 


”Död för dig” är den första delen i en serie om brottsutredaren Henrik ”The killer” Hedin. Ett fd fotbollsproffs som sadlat om till polis och är nu en av Sveriges mest omtalade utredare. 


Det här är en otroligt spännande bok, från början till slut. Jag dras snabbt in i historien som har många olika sidor, överraskningar och oväntade vändningar. 


Det är korta kapitel och totalt oförutsägbart, hur ska det egentligen sluta? Jag sträckläste boken, kunde inte lägga den ifrån mig. Var tvungen att läsa lite till, var tvungen att få veta hur det skulle gå. Mikaela skriver fängslande och boken är otroligt välskriven. 


Det här är en kriminalroman utöver det vanliga. För guds skull, läs den! 


Ges ut av Norstedts förlag





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...