lördag 19 mars 2022

Längtan över Ådala av Åsa Liabäck



 

Äntligen! Äntligen har jag fått läsa om koloniområdet Ådala och dess underbara karaktärer igen. 


”Längtan över Ådala” är den andra delen i Åsa Liabäcks feelgoodserie. Böckerna är fristående, men för bäst behållning skulle jag rekommendera att du läser ”I hjärtat av Ådala” först. 


Det är underbart att få komma tillbaka till Ådala, som jag har längtat. Det här är, liksom första boken, en väldigt härlig läsupplevelse där det känns som om man är där, mitt i koloniområdet, i handlingen. Att läsa boken är som att komma tillbaka till vänner man inte träffat på ett tag, få lära känna dem ännu bättre. 


”Längtan över Ådala” är en varm berättelse full med kärlek och vänskap. Det är karaktärer och möten som berör, som stannar kvar hos mig. Åsas karaktärer och miljöbeskrivningar är levande och det går nästan att känna dofterna som är där. Jag berörs av det vackra i berättelsen som även har ett stråk av svärta i sig. 


Det här är en bok jag läste ut på en dag, den gick liksom inte att lägga den ifrån sig.


Härlig, underbar feelgoodbok! Längtar redan efter nästa del. 


Ges ut av Printz Publishing

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med dig, så himla bra. Den har allt, roligt och trevligt med en lokal författare 😊

    SvaraRadera

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...